T-ara Turkey Tüm Gerçekler ile Veda Ediyor!


Sevgili Queen's, ayrılık vakti geldi çattı! Bu yazıda sitenin kuruluşundan gelişimine, iniş-çıkışlardan ayrılık kararına, amaçlarından atılan iftiralara ve gerçeklere kadar pek çok şeyi bulacaksınız. Sayfalardan ya da sitemizden bizi bunca zaman severek takip eden tüm Queens'in bu yazıyı okuyacağını umuyorum...

SİTE & SAYFANIN GELİŞİMİ

1-KURULUŞ

Bu siteyi aslında 2012 Ekim'inde açmıştım ama o zamanlar alan adı blogspotdu ve sadece T-ARA albümleri, resimleri falan indirebiliyordunuz. Aslına bakarsanız başta sadece kendimce paylaşımlar yapmaktı en başta amacım. 2013 Mayıs'ında t-araturkey.com alan adını aldığımda T-ARA N4 yeni çıkış yapıyordu ve ben gelecek için çok umutlanmıştım, tabi ki T-ARA'ya da iyice bağlanmıştım. O zamanlar tüm Türk Queen'si bir araya toplamak ve tek bir yerde birleştirmeyi hayal etmiştim, bugün anlıyorum ki gerçekten sadece hayalmiş... Neyse bu konuyu yazının ilerleyen kısmında ayrıca işleyeceğim. Siteyi bugünkü alan adı ile birlikte kurduğum zaman şuan 31.000 küsür beğenisi olan T-ara Turkey sayfasına sayfaları ile siteyi birleştirme konusunda teklif götürmüş ve reddedilmiştim. Bu konuyu da ilerleyen kısımda açacağım(delilleriyle), bunun üzerine kendi T-ara Turkey sayfamı açtım. 10 Mayıs 2017'de sayfa da 4. yılını doldurmuş olacak(tı)...

2-GELİŞME

Büyük T-ara Turkey sayfası tarafından birleşme teklifi reddedildiğinde daha da çok hırslanmıştım. Onlara da kızmadım aslında, zira o teklifi yaptığım zamanlarda sitede sadece indirme linkleri vardı T-ARA ile ilgili, haber, video , yazı vs yoktu. Zaten o nedenle de bundan vazgeçtim ve alan adını alır almaz tüm içeriği silip yeniden başladım. Bu sefer T-ara haberleri, çevirileri, paylaşımları yapmaya başladım. Facebook sayfasını da buna paralel olarak yürütmeye devam ettim. Bu süreç içerisinde duvar kağıtları tasarladım, tumblr, twitter, ask.fm ve soundcloud gibi sitelerde hesaplar açtım ve tüm Türk Queens'e ulaşabilmek için yoğun olarak içerik girmeye başladım, YouTube'a karaoke şeklinde çok güzel 3-4 video yaptım, hatta T-ara Turkey Android uygulaması bile yaptım. Ve tüm bunları tek başıma yaptım... Arada yazar veya sayfa yöneticisi olmak için başvuran olsa da ya çok küçüktüler ya da kısa süre sonra bırakıp gittiler. Ki bunlar içinde benim kurduğum sayfada başlayıp büyük T-ara Turkey sayfasına admin olarak gidenler(ve bunu utanmadan söyleyebilenler) de oldu.

Bu süreçte siteye herhangi bir reklam vs almadım, T-ara ile ilgili sayfalar dışında herhangi bir karşılıklı link paylaşımı vs de yapmadım.

3-DURAKLAMA

2013 sonuna doğru bir kaza geçirdim ve hayatım tamamen değişti, okul ve aile hayatım birbirine girdi ki kalıntıları halâ devam ediyor. Tüm T-ara Turkey sayfalarını bir araya toplamak için  var olan tüm T-ara Turkey sayfalarına birleşme için mesajlar gönderdim, konuşmalar yaptım. Hatta beni reddeden T-ara Turkey sayfasına bile gurur yapmayarak tekrar gittim. Ki yine "bizim siteye ihtiyacımız yok" cevabı ile teklifim reddedildi. Bu sürecin sonucunda ümitlerim kırılmaya başladı iyice, ilk defa o zaman sayfayı-siteyi kapatma kararı aldım. Ancak gelen güzel yorumlar ve bazı olaylar neticesinde kapatmaktan vazgeçmiş olsam da bir sene kadar site ve sayfa ile ilgilenemedim. En az 2- yıllık Queen's olanlar turkishdiadem.10tl.net domainli T-ara Turkey forumunu bilirler. İşte onlarla da birleşme ile ilgili iletişime geçtim. Başta olumlu gitse de herşey, bir süre sonra ses çıkmadı ve bağlantımız koptu tamamen, sonrasında da sitenin kapandığını öğrendim. Bu da bende büyük kırgınlık yarattı. Sağlık ve okul ile ilgili sorunlar nedeniyle bir süre daha site ve sayfa ile ilgilenemedim. Bu sürede sayfayı takip edenler sayfada sadece üyelerin Instagram fotoğraflarının otomatik olarak paylaşıldığını hatırlayacaktır.

4-KARIŞIKLIK

Jiyeon'un solosu Never Ever ve Number Nine ile tekrar bir heves ve şevk hissetsem de kısa süre sonra yine devam edemeyeceğim hissi beni kapladı. 2015 yılında tekrar siteyi ve sayfayı kapatmaya karar verdim. Büyük T-ara Turkey sayfasından iki bayan admin benimle iletişime geçtiler ve sayfada adminlik teklif ettiler(buna da ayrıntılı değineceğim) ki ben en baştan beri adminlik gibi bir amacım olmadığını, tek amacımın tüm Queens'in birlikte toplanabileceği sayfasıyla, sitesiyle ve forumuyla tek bir ortak oluşum istediğimi belirttim. Burada da sayfa birleştirme(benim kurduğum sayfa büyüğüne dahil olacaktı) ve siteyi birlikte idare etme konularında teklifler sundum ancak yine kabul edilmedi. Ayrıca daha öncesinde büyük T-ara Turkey sayfasının kurucusu ile de uzun bir muhabbetim olmuştu ve aynı konudan bahsetmiştim. Tüm bunlardan sonra ve taşınma mevzuları sebebiyle bulunduğum yere 6 ay gibi uzun bir süre internet bağlanamaması dolayısıyla 2016 yılı Eylül'üne kadar site ve sayfa yine bomboş kaldı.

5-YENİDEN BAŞLANGIÇ & SON KARAR

2016 yılı Eylül ayında internet bağlantısı sorunun çözülmesi ile yine son bir hevesle tekrar sayfa ve siteye içerik paylaşmaya başladım. Bu süreçte siteyi yenilesem de sayfada daha çok aktif oldum. Siteye bağlı alt alan adı ile p.t-araturkey.com'u daha önce açmıştım ama buraya günübirlik kaliteli T-ara resimleri de yüklemeye başladım. Bir iki ay kadar önce büyük T-ara Turkey sayfasını taklit ettiğim mesajları ve yorumları almaya başladım. Elbette aynı şeyi takip ettiğimiz için birbirine benzer paylaşımlar olması gayet normal bir durumdu. Bu yorumlardan da çok sıkıldım. Ardından yeni bir çıkmaza girdiğimi anladığım için ve sayfayla tek başıma ilgilenmeye devam etmek çok zorladığı için Değişiklik Kararı başlığıyla veda edip etmemek arasında kaldığımı anlattığım bir paylaşım yaptım. Kısa süre içerisinde de T-ARA'nın dağılacağı, üyelerden ayrılanlar olacağı gibi haberler gelmeye başlayınca kesin kararımı vermiştim. Bir de T-ara Turkey'in kurucusunun bana isnat ettiği iftiralar ortaya çıkınca kararımı tamamen kesinleştirdim ve sayfa ile siteyi kapatmaya karar vermiş oldum böylece...

İFTİRALAR & GERÇEKLER!

Hemen yukarıda bir ay kadar önce "Değişiklik Kararı" başlığıyla Facebook sayfasında bir yazı paylaştığımı söylemiştim. Gönderiyi ve yorumları okuyabilisiniz.
Burada "Sayfayı diğer sayfa ile birleştir" şeklinde gelen yoruma daha önce bunu 3 kez denediğimi ama sonuç alamadığımı, bu yüzden artık böyle bir şey yapmayacağımı belirttim. Ne yazdığımı kendiniz okuyabilirsiniz. Büyük T-ara Turkey sayfasının yöneticilerinden biri olan Hera da duruma yorum yaparak kendi düşüncelerini belirtti, tüm bunları da yorumlardan okuyabilirsiniz.

Hera ile fan hesabımdan da arkadaşız, bugüne kadar ne herhangi bir T-ara Turkey sayfası yöneticisi ile ne de başka biriyle bu konularda çekişmedim ki gerek de yoktu. Ancak Hera'nın bir paylaşımında büyük sayfanın kurucusunun "Sayfamıza Gelen Suçlamalar" başlıklı paylaşımını gördüğümde deliye döndüm. Çünkü bu şahıs "sayfaları üzerinden prim yaparak acıtasyon yaptığımı" iddia ediyordu. Ben Hera'ya yazmıştım ama o şahıs cevap verdi. Aramızda geçen tüm konuşmayı aşağıda paylaşıyorum.

Aramızda geçen tüm yorumlaşma bu şekilde bu şahısla. Ardından engelledim çünkü gereksiz yere mevzu uzayacak ve daha fazla çirkinleşecekti. 

GELELİM İFTİRA VE GERÇEKLERE:
  • Bahsettiği ilk mesajı yazdığım zaman sitenin sayfası yoktu, diğerlerinde vardı. İlk seferde sadece site ile sayfayı birleştirmek istemiştim.
  • Google'dan adını alacağım derken daha önce bahsettiğim blogspot yerine t-araturkey.com alan adından bahsediyordum. Zira bu konuşmanın üzerinden 3 ay geçmeden alan adını almıştım. Bahsettiği mesaj buydu:
  • Reklamdan kastım sitede paylaşılan T-ara haberleri vsnin sayfada paylaşılmasıydı, bunun haricinde bir şey yoktu. Zira o günden bu güne -bir ay kadar önce T-ARA posteri- mevzusu haricinde hiç para getirecek reklam yapmadım ne sitede ne de sayfada.
  •  Bugüne kadar siteye yazı girmediğim halde 4 yıldır ücretini ödüyorum ve kimse bana maddi yardım yapmadı, kimseden de istemedim zaten.
  • Bu şahısla kpopturk.com'u kuracağım zaman konuşmuştum ayrıca, onunla ilgili önemli noktaları da aşağıda vereceğim.
  • Sayfamda Hera'ya cevap verdiğim yorumu düzenlediğimi iddia etmişti. Değişikliği kendiniz aşağıda görebilirsiniz. Tek farkı "Sizin kararınız..." kısmını eklemişim.
  • Zira takip edenler de bilir benim sayfa olarak birleşmeyi reddetmeleri haricinde 31.000 beğenili sayfayla herhangi bir sorunum yok, sonuçta karar sizin de dedim. Hatta kapatmaya karar verdiğim tüm süreçte sayfadaki kişileri büyük T-ara Turkey sayfasından olayları takip etmeye yönlendirdim. Oysa ki beni o sayfada engellediler, hem de Soyeon ve Boram'ın kontratını yenilemeyeceğinin açıklandığı, hepimizin birlik olması gereken o günde.. Gördüğünüz gibi Beğen yok, aşağı indiğimde paylaşımlara yorum da yapamıyorum, sadece paylaşabiliyorum. Yazıklar olsun...!
  • Bugüne kadar siteye para kazanacağım tek bir reklam koymadım. Şuan siteye girdiğinizde göreceğiniz tek reklam T-ara çantası çekilişimin reklamıdır.
  • Beni para kazanmak ile itham eden şahıs kendisi bana en büyük T-ara Turkey sayfası haricinde Crayon Pop ve After School sayfalarınının da kendisinin olduğunu söylemişti.
  • T-ara Turkey sayfası ve sitesi üzerinden hiçbir zaman para kazanmak amacıyla bir şey yapmadım, çünkü onlar benim takip ettiğim ve sevdiğim tek Kpop grubu, herşeyi onları sevdiğim için yaptım. Kpop Türk sitesinde para kazanmak amacı olduğunu inkar etmem ki zaten alışveriş mağazası var. Ancak sadece amaç para kazanmak değil, Kpop ile ilgili birşeyler de yapabilmek, elimizden geldiğince...
  • Bu şahısa Kpop Türk için konuşurken T-ara mevzusunu yine çıtlatmıştım. Burda görebilirsiniz. Bu ilk mesajda da gerçekten amacımı görebilirsiniz.
  • İlk tartışmamızda sonda "Bunları da at adamsan" dediği şeyleri sizi sıkmamak için atmıyorum ama T-ARA albümleri satın almak için yardım istemiştim o zamanlar(2013), bunda yanlış bir şey de kötü bir şey de yok, zaten inkar da etmiyorum.
  • T-ara Turkey sayfaları haricinde T-ara Forumu ile de yazışmamım bir kısmını aşağıda görebilirsiniz. Bu yazışmanın ardından olumlu yaklaştılar ancak bir süre sonra hiçbir haber ve geri dönüş olmadı. Bir hayal kırıklığı daha...
  • Büyük T-ara Turkey sayfasına gerçekten kırgın olduğum tek bir nokta var o da en azından T-ARA ile ilgili etkinlik vs olduğunda benim kurduğum sayfayı ve siteyi yok saymalarıydı. Hiç bir zaman kaale almadılar. Sonuçta herşey T-ARA içindi. Yazık...
  • Grubun dağılma haberleri ortalıkta dolanmaya başladığı gün yerimde duramadım her Queens gibi. Bir şeyler yapmalıyım diyerek Change.org üzerinden imza kampanyası balatmak istedim. Yazdığım Türkçe metni İngilizce ve Koreceye çevirecek arkadaşlar buldum, böylece kampanya 3 dilde olacaktı ve daha çok Queens'e ulaşabilecektik. Ancak üyelerin kendileri sözleşme yenilemeyeceği açıklanınca vazgeçtim. Bu fikrimi bilen Queensler var...
  • Fan facebook hesabımda benimle arkadaş olanların çoğu T-ARA haricinde başka hiçbir gruba fan olmadığımı, hatta olmayı düşünmediğimi de bilirler. BEN HERŞEYİ TÜRK QUEENS & T-ARA İÇİN İSTEMİŞTİM.
Buraya kadar okuyan herkese teşekkür ediyorum. Bana karşı atılan iftiraları cevaplamadan sayfayı kapatmak istemiyorum, çünkü suçum olmadığı halde iftiraya maruz kalmak hem de çok sevdiğim bir şey ile iftiraya tabi tutulmak zoruma gidiyor. Büyük T-ARA Turkey sayfasından T-ARA ile ilgili gelişmeleri takip etmeyi unutmayın yine de... Beni sayfada engellemiş olsalar da siz bir kişi yüzünden takip etmeyi bırakmayın ve T-ARA'yı sevmeye devam edin...


BU GÜNE KADAR SAYFAYI VE SİTEYİ TAKİP EDEN, ZOR ZAMANLARDA BENİ GÜÇLENDİREN VE BUGÜNE KADAR SON VERMEMEMİ SAĞLAYANLARA TEŞEKKÜR EDİYORUM. UMARIM HEPİNİZ, HEPİMİZ VE T-ARA HAKKINDA HERŞEY ÇOK İYİ OLUR.

Beni şahsen olarak facebook.com/muratiara adrsindeki profilimden ekleyebilirsiniz. Sayfa ve siteyi kapasam da T-ARA "BİTTİ" diyene kadar orada olacağım...

Yorumlar

  1. BİR Queen's olarak bütün emeklerin için çokça teşekkür ederim.Yıllardır Queen's im ve gerçekten bu çabandan yeni haberim oluyor.Gerçi haberim olsa ne yapabilirdim bilmiyorum.Ama bu arzu hep benim içimde de vardı.Türk Queen's ler parça parça. Bu gerçekten beni hep üzmüştür.Ahh~~ Tekrar ve tekrar teşekkür ederim.Gerçekten kendimi suçlu hissediyorum.En iyilerine layıksın kaptan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim. Ben Türk Queen's ve T-ARA için elimden geleni fazlasıyla yaptığıma inanıyorum, o yüzden kırgın, üzgün ve bıkmış olsam da içim rahat. Hayran Facebook'unda görüşelim mutlaka 😊
      Fighting! 😊

      Sil
  2. merhaba, bir ara seninle konuşmuştum. Fanboy olarak gerçekten çok başarılı şeyleri TEK başına yapıyorsun, ben 2014ten beri tara fanıyım ve senin kadar bağlısını görmedim. hep iki sayfanın yani senin o sayfada aktif olmanı istedim çünkü pc-program olsun ingilizce olsun bilgili olduğun belli. Neden bu şekilde davranmışlar bilmiyorum. Bana kalırsa sen tara turkey için mücevher niyetinde olurdun. Keşke veda etmesen ya, üzüldüm şimdi. Ben o kurduğun HD fotoğraf sayfasındaki bütün resimleri indirmiştim hemde çok güzeldi. Bu sitede çok güzel. Twitterda devam etsen kendi kendine keşke, ya da birilerini bulmaya çalışsan. iki sayfa arasındaki olayları tam bilmiyorum ama twitter kullanıyorsan seni takip ederim, herhangi bir konuda yardım da edebilirim @TeasingBaek Neyse umarım tara için güzel şeyler yapmaya devam edersin, ve yaptıkların içinde teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Vildan :)
      Konuştuğumuzu ben hatırlamıyorum kusura bakma, biraz unutkan biriyim, ama sen öyle diyorsan konuştuk demektir :D

      Uzun uzun düşündükten sonra bu kararı aldım, kolay olmadı elbette. Bundan sonra sayfa açmak vs gibi bir düşüncem yok artık T-ARA ile ilgili. Belki bu siteye ve fotoğraf sitesine bir şeyler eklemeye devam ederim ama o kadar, Facebook sayfasını kapattım, instagramı da keza öyle. 10 Mayıs'ta bu site de kapanacak yenileme yapmazsam ki pek düşünmüyorum. Keşke yardım için daha önceden konuşabilseydik ama demek ki nasip böyleymiş...

      Twitter'ım var(@muratakt4s) ama pek kullanmıyorum, zaten T-ARA ile ilgili şeyler de paylaşmıyorum orda. Ama yazının sonunda verdiğim fan facebook hesabımı kullanmaya devam edeceğim T-ARA "bitti!" diyeceği güne dek. Oradan ekleyebilirsin istersen. :)

      Böyle yorumlar gerçekten beni mutlu ediyor, yorumun için ben teşekkür ederim ^_^

      Sil

Yorum Gönder


Yorumlarınız Bizim İçin Değerlidir...

Bu blogdaki popüler yayınlar

WEİBO HESABI NASIL AÇILIR?

T-ARA Üyelerinin En Muhteşem Fancam Videoları